Gdzie kończy się konflikt a zaczyna mobbing?

Wypracowanie planu działań do wdrożenia we własnej firmie/instytucji, efektywną implementację wypracowanych rozwiązań oraz rozwój własny uczestników.

Menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy działów kadr i HR.

Metody/techniki/narzędzia, stosowane podczas warsztatów:

  • Mini wykłady – w ilości niezbędnej
  • Ćwiczenia indywidualne, w parach, w grupie
  • Analiza przypadków
  • Odgrywanie scenek – sytuacje trudne w pracy Uczestników
  • Testy, które dostarczają Uczestnikom niezbędnej wiedzy na własny temat
  • Dyskusje kontrolowane
  • Przykłady i trudne przypadki z życia zawodowego uczestników

Plan szkolenia

Wstęp

  • Definicja pojęcia konfliktu – jak rozumiemy konflikt;
  • Identyfikacja obiektywnych i subiektywnych sytuacji konfliktowych.

 Definicja dyskryminacji i mobbingu:

  • Dyskryminacja bezpośrednia
  • Dyskryminacja pośrednia
  • Mobbing

Zjawisko konfliktu, dynamika konfliktu

  • Natura konfliktu i jego rodzaje;
  • Możliwe źródła konfliktu w organizacji;
  • Style zarządzania a powstawanie konfliktów;
  • Mechanizmy powstawania konfliktów;
  • Fazy i dynamika rozwoju sytuacji konfliktowych – ze wskazaniem momentów, kiedy najłatwiej zatrzymać lub przerwać konflikt;
  • Przeszkody (osobowościowe i organizacyjne) w radzeniu sobie z konfliktem;
  • Zachowania w konflikcie;
  • Reakcje ludzi na konflikt.

 Typowe działania mobbingowe

  • wybrane klasyfikacje działań mobbingowych
  • manipulacje w mobbingu – zarys problemu

 Konflikty interpersonalne vs. konflikty o znamionach mobbingu

  • Konflikt a mobbing – główne różnice
  • Diagnoza sytuacji konfliktowych o znamionach mobbingu
  • Kiedy i w jaki sposób konflikt przekształca się w mobbing
  • Mechanizm rozwoju zjawiska i fazy mobbingu

Osobowość mobbera, osobowość ofiary

  • Cechy charakterystyczne mobberów
  • Cechy charakterystyczne ofiar

 Techniki rozwiązywania konfliktów

  • Afiliacja a asertywność jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań)
    w sytuacjach konfliktowych;
  • Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
  • Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
  • Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji
    do poziomu faktów);
  • Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania
    na agresywne zachowanie);
  • Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania
    do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;

Reagowanie na przejawy mobbingu

  • Sposoby identyfikowania sytuacji
  • Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem
  • Identyfikowanie konfliktów i sposoby wczesnego reagowania na  potencjalne skutki konfliktów
  • Mechanizmy obronne
  • Komunikacja perswazyjna i jej rola w sytuacjach lobbingowych
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych
  • Zachowania asertywne
  • Reagowanie na fałszywe alarmy oraz nadużycia w zakresie oskarżeń o stosowanie mobbingu

Profilaktyka antymobbingowa: wartości, asertywna komunikacja i informacja zwrotna 

  • Komunikat JA: asertywne wyrażanie wprost swoich odczuć, ich przyczyn i oczekiwań zmiany
  • Perspektywa TY i MY: poznawanie perspektywy partnerów komunikacyjnych
  • Zasady i sposoby udzielania asertywnej informacji zwrotnej

Procedury unikania mobbingu:

  • Postanowienia regulaminów pracy i płacy, regulaminów wynagradzania
  • Wewnętrzna polityka antymobbingowa
  • Monitorowanie panujących w firmie procedur i zwyczajów

 Zapobieganie zjawisku mobbingu

  • Kultura organizacyjna oraz relacje w zespole – identyfikowanie czynników sprzyjających powstawaniu zjawisku
  • Zachowania oraz relacje pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu
  • Działania praktyczne zapobiegające zjawisku

Posumowanie szkolenia

Działania po-szkoleniowe  (mające na celu efektywną implementację wypracowanych rozwiązań oraz rozwój własny uczestników)

  1. Wypracowanie planu działań do wdrożenia
  2. Indywidualnych zadania rozwojowe dla uczestników

5-6 luty 2018 Warszawa

890 zł + VAT

NASI EKSPERCI:

Marta Cwalińska – 506 009 012, e-mail: m.cwalinska@global.waw.pl

Nazwa szkolenia:

Imię (wymagane):

Nazwisko (wymagane):

Telefon (wymagane):

Adres email (wymagane):

Dane do faktury:

Proszę o wystawienie faktury pro-forma.
Szkolenie finansowane w 70% ze środków publicznych i podlega zwolnieniu z VAT
Wyrażam zgodę na przetwarzanie i wykorzystywanie moich danych osobowych, zawartych w zgłoszeniu, przez firmę Global TC Sp. z o.o. w zakresie prowadzonej przez nią działalności
Oświadczam, że zapoznałem/am się z warunkami uczestnictwa w kursie oraz akceptuję warunki zawarte na witrynie internetowej Global TC Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie i wykorzystywanie moich danych osobowych, zawartych w zgłoszeniu, przez firmę Global TC Sp. z o.o. w celach marketingowych

Anty SPAM:

Formularz zgłoszeniowy w PDF
2018-01-02T13:31:54+00:00 Biznes i Zarządzanie|