Celem zajęć szkoleniowo warsztatowych jest podniesienie wiedzy i umiejętności niezbędnych do poprawy efektywności obsługi kontaktów z inwestorami, wymiana dobrych praktyk w tym w zakresie, a także wypracowanie oczekiwanych standardów prowadzonych działań (zakres: obsługi kontaktu, przygotowania i udziału w wydarzeniach targowych: wybór, obsługa, stoisko itp., oraz przygotowanie misji gospodarczej).
Szkolenie umożliwi lepsze przygotowania zespołów, narzędzi marketingowych i podniesie efektywność ich zastosowania w sytuacji targów (inwestycyjnych i branżowych) i misjach gospodarczych. Zakresem wzrostu kompetencji będzie: nawiązania i utrzymanie kontaktu z potencjalnymi partnerami (utrwalenie informacji o projektach i ich obsługa), prowadzanie profesjonalnych działań wizerunkowych w sytuacjach targów i misji gospodarczych (wybór narzędzi, niezbędne kompetencje, komunikacja w trakcie i po spotkaniach w sytuacjach targów/misji)
Uczestnikami szkolenia są pracownicy regionalnych Centrów Obsługi Inwestora oraz urzędnicy komórek samorządowych, zajmujący się działalnością promocyjną oraz obsługą nowych inwestorów.
Program kursu
Blok I: „Targi i misje międzynarodowe- jak przygotować delegację i ofertę inwestycyjną, jak zorganizować stoisko”
Targi i misje – jak je wybrać, jak je przygotować i z sukcesem zrealizować?
Dlaczego oferenci wybierają targi?
Kiedy warto wziąć udział w targach/misjach – co powinno decydować?
Kryteria wyboru wydarzeń – powiązanie celów wydarzenia z celami organizacji
Wymagania formalne, które należy wziąć pod uwagę wybierając targi/misje
Czynniki krytyczne decydujące o sukcesie – dyskusja moderowana, doświadczenia, praktyki…
Dyskusja moderowana: Moje najlepsze targi/misja gospodarcza – dlaczego były tak niezwykłe?
Obecność i ekspozycja wystawcy na targach
Kadry – kto jedzie na targi/misje i na jak musi być przygotowany?
System identyfikacji wystawcy – ‘jak mnie widzą tak mnie piszą’
Przygotowanie materiałów – kryteria, oczekiwania, ‘linie wizerunkowe’ materiałów targowych, rodzaje katalogów, wersje językowe itp.
Przygotowanie i obsługa stanowiska – wyzwania techniczne
Komunikacja w sytuacji targów/misji – wyzwania komunikacyjne
Doświadczenia i dobre praktyki z obsługi stanowisk targowych/misji gospodarczych.
Dyskusja moderowana – utrwalenie w formie ‘mapy myśli’ kryteriów decydujących
o sukcesie targów / misji gospodarczej
Kryteria oceny materiałów promocyjnych – co mogę zmienić/udoskonalić w stosowanym instrumentarium promocyjnym?
Dyskusja moderowana: Elementy broszury / folderu inwestycyjnego – co musi się tam znaleźć i dlaczego?
Komunikacja – wyzwania i niezbędne umiejętności w kontekście wyzwań realizacji targów/misji gospodarczych
Schemat komunikacji w odniesieniu do osobistych cech mówcy
Bariery, cele, funkcje komunikacji
Umiejętności niezbędne w sytuacji komunikacji biznesowej (nastawionej na kontrakt)
Dobre pierwsze wrażenie – sztuka sukcesu, co można
Umiejętności ‘dobrego słuchacza’ – warsztat osobisty każdego rozmówcy
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Warsztat/ćwiczenie: Odwzorowanie, mowa ciała i jej interpretacja itp.
Dyskusja moderowana: Czy do realizacji zadań podczas targów / misji niezbędnymi są kompetencje merytoryczne?
Kontakty z inwestorem – kluczowe zagadnienia
Standardy działań zespołów obsługujących inwestorów w kontekście wyzwań komunikacyjnych (kontakt, kompetencje, partnerzy itp.)
Utrwalenie kontaktów – standardy pracy z inwestorami
Co cenią sobie najbardziej partnerzy biznesowi w kontakcie z wyspecjalizowanymi zespołami obsługującymi ich projekty?
Dyskusja moderowana, utrwalona na ‘mapie myśli’: Jak prowadzić kontakty z inwestorami – obsługa biurowa w kontekście wyzwań komunikacyjnych.
Blok II: „Działania PR mające na celu poprawę efektywności pozyskiwania inwestorów”
Działania PR w służbie efektywnej obsługi projektów inwestycyjnych i pozyskania inwestorów
Wybór celów i instrumentów – co to znaczy być ‘efektywnym’ przy obsłudze oferty inwestycyjnej
Jak nie powielać błędów i zachować ciągłość działań promocyjnych (zespół, parametry organizacji itp.)
Strategie marketingowe i promocyjne – czy potrzebne?
Dyskusja moderowana: Czynniki krytyczne w obsłudze projektu inwestycyjnego (doświadczenia, dobre praktyki itp.): od kontaktu po kontrakt. Które elementy można wykorzystać promocyjnie?
Cena kursu
Cena kursu
Opis
Cena kursu: 900 zł netto
Opis: Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia kursu, przerwy kawowe i lunch. Cena nie obejmuje kosztów noclegu i parkingu.
Przy zgłoszeniu 2 osób lub więcej przewidziane rabaty.